söndag 2 maj 2010

Min älskade lilla O


Helgen är över och det har varit en underbar helg. Min man har varit borta hela helgen men det är inte därför det har varit en underbar helg. Vi har gjort mycket och barnen har vissat sina bästa sidor.


I fredags hade vi middag med goda vänner och stod ute och grillade kött som halva Sveriges befolkning säkert gjorde då. Stod i regnet och kollade på majbrasan gick sen hem och pratade gamla minnen.


Lördag:
06,00 vaknar T pigg och glad.
07,15 bestämde vi oss för att åka till grannarnas stuga.
08,00 fick jag svar att det var ok.
09,30 alla i bilen.
10,25 O blir åksjuk och kräks i bilen.
11,30 ute på ön.
16,30 jag råkar klämma O´s fingrar i dörren. Två platta fingrar och blodet sprutar!
18,30 O får en tallrik i huvudet. Inget blod!
19,45 O ramlar och gör illa foten. Inget blod!
20,40 O somnar av utmattning.

Idag har det varit lite lugnare. T vaknade 05,30 pigg och glad. O ramlade ner från våran altan med cykeln fick några skrapmärken men efter det har det bara varit hopp och lek hela dagen/kvällen.
Förutom alla olyckor så har det varit en underbar helg.
Nu tvättar jag kräkkläder och deklarerar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar