tisdag 29 juni 2010

Dagens goda gärning

Jag har blivit småkrypsblödig. Idag flög det ner en liten skalbagge raka vägen ner i majonäsburken. Den fastnade och sjönk bara längre och längre ner ju mer den försökte kravla sig upp.
Helt plötsligt fick jag moderskänslor för denna lilla krabaten och var tvungen att hjälpa den upp. Istället för att hjälpa den upp råkade jag trycka ner den ännu mera så den låg gömd i en majonäsklick på tallriken. Så det var bara att duscha av den med lite vatten, putta upp den på tallrikskanten så den inte skulle drunkna av Lokas citronvatten, blåsa den torr och ge den en liten salladsbit för att senare se den flyga iväg.

Så nu hoppas jag på en god nattsömn som tack.

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen dagens goda gärning :) Då har du laddat på din karma lite nu ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Japp, bra men kort sömn fick jag. Bägge barnen klarvaken klockan 05.30. Men man får vara glad för det lilla =/

    Kram

    SvaraRadera