onsdag 21 juli 2010

Öar och mys

T´s första båtresa med flytväst. Hon gillade det så imorgon blir det en tur till.


Lunchen idag blev en underbar parmasallad.


Har nyss kommit hem från några dagar på en ny härlig skärgårdsö med goda vänner. 6 vuxna och 6 barn. Det kan inte bli annat än full fart från 06,30 till 20,00 då barnen somnade som en stock.

Sen dukade vi fram läckerheterna. Det har bara varit grillad entrecote, grillade scampi, parmaskinka, lax och goda sallader.
Jag brukar inte gilla att dela in barntider och vuxentider när det gäller middagar. Jag vill att alla ska äta samtidigt. Jag tycker att det är mysigt att ha både vuxna och barn vid borden.
Men den här gången bestämde vi alla att natta barnen först och sen äta i lugn och ro, och jag måste erkänna att det var ganska skönt att slippa barn som springer runt bordet, bråkar, gråter och tjafsar.

Två glada skitar.

O har haft det roligt. Hon har lekt med två stycken domenanta 4åringar som älskar och hatar varandra.
Min man skulle åka iväg och dyka så O fick välja om hon ville stanna kvar eller följa med farmor till vår ö. Hon valde farmor och lugn och ro i stugan.
Imorgon får jag träffa henne, längtar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar