lördag 6 februari 2010

Du får inte komma ut!


Nu har jag verkligen gjort allt för att locka ut bebisen.

Jag har gjort mig snygg, badat, skrubbat och smörjt in kroppen.
Jag har skrubbat ansiktet med en 800kr skrubb, lagt mask, ögonmask och använt serum för att inte skrämma bebisen med ett rynkigt ansikte.
Jag har filat fötterna och smörjt in dem och målat naglarna ( och det är inte lätt med denna mage).
Jag har stor städat huset, till och med kylskåpet och skafferiet.
Jag har bett till högre makterna.
Jag har spelat Broder Jakob 500gånger på gitarr.

Och inget har hjälpt! Några ilskan sparkar mot magsäcken är allt jag har fått som tack.
Nu ger jag upp! Nu sjunker jag till en 3årings nivå.

Du får INTE komma ut inatt för vi har ingen barnvakt.
Du får INTE komma ut imorgon för då skall vi träffa några kompisar och äta middag och åka pulka.
Du får INTE komma ut på måndag för då skall jag till MVC.
Du får INTE komma ut på tisdag får då skall jag ha en sovdag.
Du får INTE komma ut på onsdag för då är det lillördag och då skall jag dricka alkoholfritt vin och njuta av stillheten med ett barn.
Du får INTE komma ut på torsdag för då kommer jag vara så trött efter min lillördag.
Du får INTE komma ut på fredag för då har jag O hela dagen hemma och då skall vi på gympa.
Du får INTE komma ut på lördag för då skall jag dricka alkoholfritt vin och njuta av godis.
Du får INTE komma ut på söndag för då vill jag ha en mysdag med O.

Måndag klockan 11,00 kanske, passar det?

2 kommentarer:

  1. Jag röstar på måndag eller tisdag och har lillen inte kommit ut i vintervädret då får den gärna vänta till onsdag v. 7. Det är väl okej för er? Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Det är inte ok för mig att den kommer v7 men för DEN är det nog ok.
    Ja nu har ju hela måndagen gått så vi får väll hoppas på imorgon då =)

    SvaraRadera