tisdag 14 september 2010

R.U.T.I.N.E.R.?

Skenet bedrar

Igår kväll stod jag och pratade med min kloka granne C om T.

Vad kan/ska jag göra för att T ska bli nöjd?


Då säger min glada granne.
- Rutiner! Prova med rutiner.

- Rutiner????

Jaha, är det när man äter och sover på fasta tidpunkter?

Så inatt började vi med rutiner.
Sova hela natten - Orkade inte vagga omkring som en pingvin kl 00.00 och 05.00 så det blev fram med bröstet.
Gröt klockan 08.00 - Nopp, ungen är inte hungrig. Skriker.
Sova 08.20 - Hon är för trött och kan inte somna. Skriker.
Lämna O på dagis 09.00 - T skriker fortfarande och har gjort hela vägen till dagiset.
Mellis 10.00 - T somnar.

Nu är klockan snart 11 och det är dags för lunch. Ska jag väcka henne?

Hur fan ska jag få till rutinerna?

3 kommentarer:

  1. Hon kanske inte är den sorten heller? Prova med Barbro. Bäst med henne tycker jag är att hon ger hopp och lugn... och ingjuter mod i oss stackars mammor.

    SvaraRadera
  2. Kan du inte gå lite efter hennes rutiner/tider? sovstund vid tio och lunch kan man ju ta när hon vaknar, kan ju kvitta om den blir 11 eller 12 =).

    SvaraRadera
  3. Barbro är toppen =)

    Katja: Hon har liksom inga egna rutiner. Hon sover lite när hon är trött, äter lite när hon är trött och gnäller när hon är uttråkad. Jag hittar inget mönster =(

    SvaraRadera