torsdag 17 december 2009

Alla sprutad och klar och bebisen på väg ut.

Nu har O fått sin andra spruta så nu är hela familjen skyddad från svininfluensan. Det känns skönt. Får se om O börjar vandra baklänges imorgonen eller tappar lukten eller smaken som några har råkat utför efter sprutan.

Jag har varit på mvc idag och fick en väldigt konstig fråga från barnmorskan när hon kände och klämde på magen.

- Hur skulle det kännas att föda nu? Är du förberedd?

- Japp, det skulle vara skönt svarade jag och log klämcheckt mot henne.

- Men det kan bli väldigt jobbigt om den kommer ut så här tidigt svarade hon

???!?!?!

Sen när vi pratade om foglossningar och sånt så tyckte hon att jag skulle träffa en doktor och bli sjukskriven.

- Det skulle vara bra för dig sa hon och skrev något på datorn och sen skrev hon ut journalen och sa att det kan vara bra att ha den med sig till Norrland i jul om något skulle hända.

Vad menade hon? Vad kan hända alla värden är bra, hjärtljudet var bra, rörelserna var bra och den låg med huvudet nere! Är bebisen på väg ut?

Och varför frågade jag inte vad hon menade med det där när jag var där?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar