tisdag 15 december 2009

Luciatåg

Flickan med den vita mössa och luciakronan är min dotter.

Eftersom jag har glömt min mobil på jobbet så kan jag inte visa några bilder från luciafirandet igår. Och eftersom jag jobbar på en myndighet där alla vill vara ärlig men ingen är det så får vi se om jag får tillbaka min mobil idag.

O gick sitt första luciatåg igår. Hon var som en ängel i sin vita luciaklänning. Min underbara tjej! Efter luciatåget blev det skattjakt och fika. Jag är lite skeptisk mot hemmabakade lussebullar och pepparkakor i förkyldningstider som andras barn har gjort, man vet liksom inte vad som har ramlat ner i degen.
Så jag fick lita på O som pekade stolt ut de lussebullar och pepparkakor som hon hade gjort. Problemet var bara att O var sjuk den dagen när de bakade hos Y&G. Men hon var stolt och lycklig och det man inte vet mår man inte dåligt av, alltså jag vet inte hur många snorkråkor jag åt upp igår om jag nu åt upp några.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar