tisdag 9 juni 2009

Kvällsbarn

Eftersom O har varit hemma idag pga sin hosta så "fick" hon sova en väldigt sen eftermiddagslur. Hon somnade 16,00 och sov till 17,00. Hon vägrade somna innan 16,00.

Så vi, jag och min man bestämmde oss att vi skulle ta en cykeltur efter middagen. En lång sådan så hon skulle bli trött. Vi var ute i 2 timmar, 2km, lekte i en park och sen sprang vi upp för några backar försäkerhetsskull.

Men icka sa nicke. Inte blev hon trött. Inte det minsta.
Från 20,15 till 21,40, har hon bajsat 3 gånger, kissat 27gånger, tittat i sin popcornskål som jag lovade hon skulle få imorgon 2 gånger, ropat 5 gånger på pappa och 5 gånger på mamma, sparkat fötter i väggen 59 gånger och suckat högt 45 gånger.

Men nu äntligen sover hon. Imorgon blir det familjehemmet och ordning och reda på sömn och mattider!

1 kommentar:

  1. Skönt att det är fler som har svårt att få barnen i säng! Här är det så gott som alltid kaos numera! Nu har jag inte gått ner mer men jag dricker fortfarande milkshakes så vi ses på Riche!

    Kram

    SvaraRadera