torsdag 11 juni 2009

Pysselmajan har vaknat till liv efter 1års sovande

Jag skulle städa idag. Istället drar jag igång ett stort pyssel som skulle vara färdigt för ett år sen nämligen O scrapbooking fotoalbum.
Ett album med kort och text på hela O´s första år. Men snart är jag färdig!

Men istället för att sitta i hobbyrummet breder jag ut mina vingar och prylar på matbordet. Och känner jag mig själv rätt så kommer prylarna att ligga där i veckor. För ingen kommer att plocka undan.
O kommer att rycka och dra i snörena och i papprena. Hon kommer att klippa fina maskar av mitt dyrabara papper och hon kommer nysa ner papp/tyg/plastblommorna med snor.
Och om inte det var nog så kommer hon rita sina små köttbullegubbar med mina calligraphypennor på mina färdiga sidor som jag inte har hunnit stoppa in i plastfickan.

Och om 2 veckor hamnar allt i papperskorgen och jag kommer svära och gråta att jag aldrig mera kommer ha MINA saker framme (iaf tills nästa ideé födds )!

Köttbullegubben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar