fredag 8 januari 2010

6 veckor kvar...


Sen börjar kampen mot vikten. 10 kg upp ska bli 12kilo ner.

Jag måste sluta äta choklad till frukost, glass till lunch och chips till mellis. Om 6 veckor då blir det frukt och grönt och riktig mat och lite vin förstås.


Jag har försökt att posta en julklapp till min bror i USA nu i 2 veckor. Men det går inte så bra. Varför?

Jo, för att jag hinner äta upp godiset innan jag har klistrat igen paketet. Varför ska jag ha så dålig discplin?


Jag har ju bara gått upp 10kg, normalt om man läser alla tidningar så är 12kg den magiska vikten. Alltså med enkel matematik så kan jag äta upp mig 2 kg till innan det är dags.

Så min bror får nog vänta några veckor till på sin julklapp!

1 kommentar:

  1. Du ligger i lä när det gäller viktuppgång så fortsätt du att äta en massa gott. Det skulle jag gjort.

    SvaraRadera