onsdag 13 januari 2010

Vi lever inte på samma planet.

Vi borde köpa en ny brevlåda eftersom locket ligger mer på marken än på brevlådan. Och om det regnar eller snöar så blir allt blött. För brevbäraren vill ju förstås inte vara snäll och lägga tillbaka locket som han river ner varje dag.

Och jag borde köpa en ny väska. Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig en Mulberry eller Gucci.

När jag pratade med min man igår så pratade jag om väskan och han om brevlådan.

- Jag tror att jag vill ha en svart. ( Jag om väskan)

- Det tycker jag också. En sån där stor tycker jag. ( Min man om brevlådan )

- Ja, som man får plats med lite saker i. ( Jag om väskan )

- Ska vi kolla på en sån imorgon? ( Min man om brevlådan )

- Ja, det gör vi! ( Lyckliga jag om väskan )

- Ska vi ta Bauhaus i Länna eller i Botkyrka? ( Min man om brevlådan )

- VA?? ( Besviken jag om väskan )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar