lördag 21 februari 2009

träning är nog inte så bra för hälsan..

I tidningen för några veckor sen läste jag att en nysning på tunnelbanan kan smitta 150personer!!
Usch, ska börja hålla andan så länge som möjligt när det är mycket folk på tunnelbanan tänker jag. Eftersom jag bara åker 1 station så borde det räcka med 2-3 andetag.

Idag, på Bodypump vid ryggövningen tänkte jag om 1 person nyser i salen så smittas alla eftersom det är väldigt SVÅRT att hålla andan samtidigt som man lyfter 5kg eller springer massa antal steg i minuten och andas tre gånger snabbare, alltså är chansen att bli sjuk på gymmet tre gånger större än att åka tunnelbanan!

Så är det någon som ser en tjej med blåtonig färg i ansiket av syrebrist på tunnelbanan eller på SATS så är det jag!

Andra saker som jag tänker på när jag tränar:
1 Hur kan jag skada mig själv just nu för att ha en orsak att sluta passet.
2. Vad ska jag hämta från skåpet för att få 1min extra vila.
3. Undra om någon känner att jag inte har en ren sportbehå.
4. Om jag verkligen VERKLIGEN tycker det är kul att träna.
5. Vilka väskor jag vill ha och lovar mig själv att om jag tar i allt vad jag har så är jag värd en väska. Så jag har några väskor som står och väntar i affären på mig.
6. Kräk och svimfärdig av trötthet, hur ska jag svimma eller kräkas på ett snyggt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar