torsdag 12 februari 2009

skulle du dricka från toaletten?

Idag har jag storstädat huset. Första gången sen vi hade en städerskan här och det var typ 2 mån sen.
Varje gång jag står och rengör toaletten så tänker jag tillbaka 20år när jag gick i 1:an eller 2:an och fick lära mig att om man får slut på vattet så finns det x antal liter i toaletten som är drickbart!
Har det hänt sen början av 1900-talet att det har tagit slut på vatten i Sverige?
Och skulle det ta slut på vatten nu så skulle jag gå och köpa en flaska vatten på Willy´s för 4kr + pant istället för att köra ner en kopp i toan och dricka.

Varför får man lära sig såna saker i skolan? Och varför kommer man ihåg det?
Kunde jag inte ha sparat Kemiformler eller Företagsekonomi i huvudet istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar