söndag 22 februari 2009

rida, korv och len...


Vi kom fram till slut med en ryggsäck full med korv, korvbröd, dricka och tillbehör.
Jag har varit där förrut men då har jag gått med en kompis som har lett mig dit bland höghus, centrum och backar.

O red på hästar, klappade fåren, getterna och hästarna. Vi grillade korv. Åkte rutchkana. Åkte pulka. O förstörde andras barns snökonster och eftersom hon är inne i en jag-ska-göra-det-surt-för-alla-just-nu-period så spelade det ingen roll hur mycket man sa till henne för hon bara hånlog och sprang vidare.
Efteråt sov hon 2½ timme, då var det lugnt och skönt igen.
Kusinen 4år och farbrorn 33år var också med, men kusinen sover inte längre på dagarna så då lekte vi mormor, mamma och barn.
- Du får vara mormor eftersom du är gammlast så pekar hon på mig!
Det heter inte gammlast det heter äldst och jag är inte gammal för jag är inte ens 30! Jag har inga rynkar, gråa hårstårn eller knottriga händer så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar