tisdag 24 februari 2009

Lunch med Milla = dyra utgifter

Lunch med en en kompis Lina idag. Alltid lika trevligt! Mindre roligt för Lina som hade låst sig ute och sambon i fjällen. Det är dyrt att träffa mig!
Var även och shoppade loss på några böcker, fast det är dagen före löning. Fattar inte varför det ALLTID är bokrea dagen före löning!

Och jag fattar inte varför folk inte hjälper ensamma, sönderstressade föräldrar med barnvagn av bussen. Ingen jävel frågar honom om han behöver hjälp. Så jag trängde mig förbi 5 personer som stod och glodde på honom när han försökte bära ner vagen själv, JAG hjälpte den ensamma pappan av bussen! Jag är hjälten för honom. Kanske tänker han på mig just nu " den snälla, snygga, lugna mamman som hjälpte mig" Kanske berättar han om mig just nu för sin fru eller för en kompis.


Det är lite speciellt att åka buss och tunnelbana. Man får se mycket konstigt, sånt man inte vill se och mycket roliga saker.

En sak man inte vill se är snor!
Varför studerar man snoret efter man har snytit sig? Ta med dig pappret hem och studera det hemma inte på tunnelbanan och absolut inte när jag sitter mitt emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar