lördag 30 maj 2009

Älskar


Jag älskar när mina grannar mitt emot har fest ute en sommarkväll som denna. När de sitter på verandan långt inpå småtimmarna och bara pratar, skrattaroch skålar. Det är underbart och jag somnar som ett barn.

Våra grannar mitt emot är ett medelålders par med tonårsbarn. Jag känner ingen av dem. Men jag vet mer om dom än vad dom vet om oss. Efter att ha legat och lyssnat på dem en hel sommar.
Deras fester är lugna, glada och sansade. Ingen dansbandsmusik, inget skrik utan bara en mysig stämning. Det är nästan som jag skulle vilja krypa upp i en stol bredvid dem med mitt stora täcke och somna. Som jag gjorde när jag var lite när mina föräldrar hade små fester hemma.


Så jag får väll passa på att gå och lägga mig medan de fortfarande sitter ut.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar