tisdag 12 maj 2009

Hur står han ut?

Dörrmattan som skulle passa bra hemma hos mig.

Min man är så less på mig.
Jag hör det på hans suckar som när han hittade den gömda bunten med oöppnade brev. När han märkte att jag råkade betala in DN räkningen 2 gånger. När jag råkade betala in en annan räkning två gånger. När jag tar fel på dagar. När jag köper saker men har ingenstan att ställa dem. När jag glömmer bort viktiga möten. När jag glömmer låsa garaget. När jag glömmer att tanka bilen osv osv...


Varför är min man alltid så ordentlig och jag så slarvig
Varför är min man alltid så smutsig av hårt arbeta och jag så ren?
Varför ska min man vara en sån där rolig lekfarbror som ALLA barn gillar och jag en sån där vinkärring som bara sitter still där flaskan står?
Varför ska min man alltid komma ihåg saker och jag alltid glömma?


Vad skulle jag göra utan honom?







2 kommentarer:

  1. Känns det bättre om du får veta att du är i gott sällskap ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Han ska vara glad att du betalar samma räkning flera gånger! Själv har jag svårt att komma ihåg att betala dom överhuvudtaget..(Kanske därför min sambo tagit över den biten?) Mattan skulle passa bra hemma hos mig också ;)Fin blogg!

    SvaraRadera