tisdag 5 maj 2009

Förnedrad är bara förnamnet

2 x 8km på två dagar.
Jag är förnedrad. Jag är trött. Jag har ont!

Jag har blivit omsprungen av en äldre dam som luktade gott, en gammal gubbe i rullatorålder, en överviktig kvinna med guppande rumpa och en powerwalkare har t om gått om mig!

Ska det vara så här?
Är det inte jag som ska springa om den äldre blomluktande damen, mannen med den osynliga rullatorn och den överviktiga kvinnan.
Jag som inte ens är 30!
Tröstäter just nu 4 rostade mackor med smör och honung.

3 kommentarer:

  1. Vänta tills jag kommer igång! En snigel skulle kunna åla sig förbi mig. Duktig du är som springer! Jag är grymt imponerad. Men hur UNG är du egentligen?
    PS. Jag snodde din smarta kommentar in i bloggen" DS.

    Ha en bra dag!

    Kram Tia

    SvaraRadera
  2. Haha, om några veckor kanske du ha blivit i "toppform" och springer om dom ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Om 20dagar fyller jag 30.
    Jag ska hinna spela tennis, komma i toppform, lära mig gitarrspel, lära mig åka inlines, öppna eget och så vill jag vara gravid utan att veta om det och föda ett friskt barn bara så där på 15min i hallen smärtfritt förstås.
    Vi måste renovera vardagsrummet, bygga altan, ta bort ett skatbo, vill lära mig dreja, sjunga och måla.

    Jag känner mig smått stressad!

    SvaraRadera