onsdag 20 maj 2009

Djupsömn, lucida drömmar och REM-sömn

Senaste dagarna har jag drömt så konstigt. Från nykär till smarta grisar.
Jag måste ha varit i REM-sömnen hela natten. Min hjärna måste vara helt slut eftersom den är mer aktiv i REM-perioden än under större delen av den vakna tiden.

Kan det vara därför jag åker hemifrån i tofflor och glömmer knäppa mina byxor?

Som inatt hade jag mattelektion för en massa grisar i en svinstia. Jag stod med en whiteboard och undervisade multiplikationstabellen! Det värsta var inte att dom kunde den, utan att de nöffade på mina ben och vägrade att sätta sig vid sina bänkar. Jag ogillade deras taffsande och lovande mig själv att det var sista gången jag var där.

Får nästan leta reda på min Drömtydar bok igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar