torsdag 28 maj 2009

Min 2½ åriga ål


Hur kan någon som är 92cm lång ta upp en hela 180 säng?

O ville sova i vår säng i natt efter 3 nätter hos mormor och morfar. Och självklart fick hon göra det.
Det blev en mysig/kelig avslutning på en tråkig dag (onsdag). Hon pussas, rullar håret med fingrarna, hon gör eskimopussar med näsan, hon är lugn och varm.
Men när hon har somnat så är det full fart i sängen. Inte att jag och min man har myspys utan O ligger inte en sekund still.

Hennes armar och ben går runt som propellrar, hon pratar i sömnen och hon rör sig fram och tillbaka. Ena sekunden nere vid fötterna och andra sekunden ligger hon på min rygg. Och så här har hon varit sen hon låg i min mage. Var så vild när hon sov så hon fick en 120 säng när hon var 8mån.

Precis som nu som då, så kan jag inte sova när hon ligger i samma säng. Jag har inte heller hjärta att flytta henne. Jag är för lat att flytta på mig själv så jag ligger hellre kvar vaken och full med ångest för jag vet att jag kommer vara dötrött dagen efter.


Nu har vi varit barnfria i 4 dagar. Jag kan sova men är fortfarande trött hur går det ihop?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar