måndag 25 maj 2009

Ducati eller blommor?

Vi har varit ute och ätit ikväll. Jag och min man. O är hos mormor och morfar igen. Vi är alltså barnfria. Det är så lugnt här hemma, nästan som i graven.

Ingen som springer i 180 runt huset, ingen som babblar 784ord i sek, ingen som vill klänga och hänga och leka café. Det är dött, vi är hemma själv, man ska ju mysa och rå om varandra och viska söta ord i örat på varandra, man ska ju ligga i sängen och äta jordgubbar och dricka vin, men inte här!. Här sitter vi framför varsin dator. Vi söker, mailar och bloggar. Vi äter glass med strössel och vi sitter i telefonkö till de olika försäkringsbolagen. Så roligt har vi en barnfri måndag kväll.

Vad gjorde man innan man fick barn?

Maten var iaf god, så god att man kunde äta två förrätter och två varmrätter. För en sak har jag ju märkt att ju dyrare maten är desto mindre får man.
Åt en "gryta" med lax, pilgrimsmusslor, musslor, sjötunga och någon snäcka. Fick ett super gott dill och lökbröd från Luxbageriet på Lilla Essingen.

Och till efterrät blev det nästan en Ducati Monster till mig.
Imorgon måste jag bestämma mig. Mc eller inte? Mc eller renovering? Mc eller en Mulberryväska? Mc eller en sparesa? Mc eller snittblommor till varje helg i 11år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar