fredag 29 maj 2009

För fet för ett skinnställ

Idag har det gått bra som jag skrev tidigare. Ganska bra iaf. Jag köpte en hoj, en Ducati. Min drömhoj!
Åkte sen till Uppsala för att köpa ett skinnställ.
Och en super smal expedit konstaterade att jag är för tjock för ett skinnställ. Som hon sa efter jag hade provat 4 olika ställ.

- Vissa kan inte ha skinnställ! Sen tittade hon ner på min mage som jag hade tryckt/vikt ner i byxan.

När jag hade provat det femte stället. Säger den kvinnliga expediten.

- Dom ska sitta tight. Den sitter bra. Säger den kvinnliga expediten trött.

- Men jag kan ju inte stänga jackan! Svarade jag lite upprörd.

- Den sitter jättebra! Säger hon och börjar hjälper en annan samtidigt.

- Jag kan inte andas, jag kan inte röra mig, titta på mig ( så försöker jag sträcka upp armarna). Svarar jag lite desperat.

- Gör det ont eller? Säger den kvinnliga expediten och vänder sig irriterad bort ifrån mig.

- Nä inte så mycket. Svarade jag lite frågande.

- Bra, då sitter den bra! Säger den kvinnliga expediten och går sin väg.

Jag ville börja grina över mina 160cm och 56kg. Jag ville inte ha något jävla skinnställ. Jag tänker inte köpa någt skinnställ av en böna som var så smal att hon knappt syntes. Jag ville hem.

Till slut tog jag ett eget intiativ och provade en jacka för sig och byxor för sig och vips satt allt som en smäck. Vi betalade hos en annan och gick snabbt därifrån.

Sen blev det en snabb picknick utanför IKEA och raka vägen till jobbet.
Nu är jag hemma, har kört 3 varv runt kvarteret med min hoj, har ont i kopplingshanden, var nära att krocka med ett hus och det känns som jag har fått en finne på ögonlocket.

En ganska bra dag helt enkelt.

Viktig info: Dam skinnställen är gjorda för Marly Monroe kroppar 90x60x90. Inte för en flicka med pojkkropp, Marly tuttar, stumpar till ben och en finne på ögonlocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar