måndag 20 april 2009

80cm runt midjan då är man fet!

Amelia har en artikel om platt mage Nu – dieten!

Magmåttet är det viktigaste i den här dieten. Man ska mäta magen vid naveln.
Under 80cm – BRA
Mellan 80cm-88cm – Se upp. Ta tag i saken NU!
Över 88cm- Hälsofara.

Jag vet inte om jag kan hålla med. Men stämmer den då blir det ingen mat för mig på 4veckor.

Men det bästa med den här mag-dieten är att den INTE kräver någon träning!!!!

Jag fick en spa-helg gratis om jag prenumererar på 3nr från Amelia. Och efter den här artikeln skrämde de bort en otrogen läsare.

Snåla feta Milla säger här god natt!
Imorgon ska jag hålla in min raka figurlösa midja hela dagen och be till Gud att den fastnar där. För då hamnar jag under 80sträcket!

5 kommentarer:

  1. Haaaaahaaha! Kul inlägg! Jag vet inte om jag KAN mäta magen... måttbandet går bara till 120 cm tror jag. Nej, skämt å sido så är den inte så stor men det är just på magen allt sitter. Det är därför ingen tror mig när jag säger vad jag väger för det syns liksom inte när man har tunikor, vilket jag numera så gott som alltid har... Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Allt har hamnat på magen och ingen tror en när man säger att man behöver gå ner lite i vikt.
    Det är ett bra mode för småtjockisar iaf, tunikor och jeansleggins =)

    Jag skulle ju gå och lägga mig för 1timme sen!
    Godnatt!

    SvaraRadera
  3. bah!

    jag kan inte ens dra in magen och önska att den stannar där, och hamna under 80 :( skittidning ;)

    Men, men. Funderar på att köra den där dieten jag med. LCHF alltså. Verkar gott ju! :)

    SvaraRadera
  4. Jag ligger på 90 cm och tycker inte att jag är fet. Men visst finns det lite mage.

    SvaraRadera
  5. Men lilla Amelia har missat att det där är helt ute nu. Man ska mäta magen liggandes på golvet. Ta en linjal och ställ bredvid dig. Mät hur många cm upp tjockaste stället på din mage är. Som kvinna ska man max ha 20 cm.

    Detta säger jag i min egenskap av folkhälsovetare som har tillbringat de tre senaste vardagarna på nutritionsenheten på KI Huddinge. Word alltså! ;)

    SvaraRadera