torsdag 30 april 2009

Sovmetoder bra eller dåligt?

Jag undrar om Anna Wahlgren gillar när någon trycker ner hennes lilla huvud mot en madrass varje gång hon vill tala?

Jag undrar vart respekten är när man trycker ner ett barns huvud eller låter den skrika tills den somnar?

Och varför ska det vara en sån bråska med att ett knappt nyfött barn ska sova själv?

Men vad vet jag om skrikiga barn som inte vill sova själv. Min dotter somnade själv efter några pussar, kramar och vaggningar.
Men även om jag skulle få ett barn som inte vill sova så skulle jag inte köra Anna Wahlgrens metoder.

5 kommentarer:

  1. Jag har ett barn som redan på BB klart och tydligt visade vad han tyckte om idén att sova själv. Det var bara att gilla läget och samsova och ganska snart ville jag inte ha det på något annat vis heller. Anna Wahlgren är en horribel människa ingen borde utsättas för, allra minst kurbarnen som redan är "trasiga".

    SvaraRadera
  2. Vi kan fortfarande samsova. Fast min dotter är 2år. Har det hänt något eller att det har varit mycket en dag så vill gärna O att man ligger bredvid henne en stund. Men en vanlig dag så somnar hon utan problem själv. =)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hon verkar ju vara aningens rubbad..

    Ha en härlig valborg! Kram

    SvaraRadera
  4. Det är precis som vissa tror att bara för att de är bebisar så kan man behandla dem lite hur som helst. Ingen skulle göra så mot ett större barn eller vuxen. Ingen normal människa iaf...

    SvaraRadera
  5. Väl talat - jag håller helt med dig!

    SvaraRadera