måndag 20 april 2009

Dagens frukost

Idag blev det äggpannkaka/ugnspannkaka. Till det blev det en bärsmoothie. Det är nog första gången som jag blev mätt! Och jag är fortfarande mätt fast det har gått 2timmar!

Äggpannkakan:
1paket bacon
4ägg
1dl vispgrädde
20g smör
125g keso
50-75g fet ost

Gör så här:
Sätt på ugnen på 225grader.
Finstrimla bacon och fördela i ugnssäkerform med smöret som klickar.
Grädda bacon och smöret tills baconen har blivit lite krispiga och fettet bubblar. Undertiden vispar du ihop äggen och grädden och sen rör ner keson.
Strö över osttärningarna över baconet och häll sen över äggstanningen.
Grädda pannkakan i ugnen tills den har blivt brun och bubblig!

Jonas tyckte att det var för mycket ägg, så nästa gång tar vi nog 1 burk keso och 3ägg!

3 kommentarer:

  1. Det där lät riktigt gott!
    Måste testa det jag också :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Frukost, lunch, middag eller till mellanmål! Det var gott! Men somsagt jag byter ut ett ägg mot keso nästa gång!

    Kram

    SvaraRadera
  3. OJ vad smarrigt det såg ut! Jag är tokig i pannkaka och ska genast skriva av receptet!

    Tack för tips! Ska försöka återkomma när jag testat. Med glatt resultat hoppas jag ;-)

    //Magda

    SvaraRadera