tisdag 14 april 2009

Snippan, Puppan, Framstjärt, vad säger ni?


Igår när jag och O stod i duschen på badhuset, så hörd vi 3st mammor prata med sina 1-2åriga barn.

- Lisa, måste tvätta Snörrveln!
- Sara, och du måste tvätta Snippi!
- Fialotta du ska också tvättta Puppi!

Både jag och O stod och tittade med på mammorna. Sen tittade vi mot bastun och väntade på att det skulle krypa fram 3st små kattungar från bastun. Men det kom inga!
Och jag ville ju inte vara en sämre mamma som inte har något namn till kissenkatten eller det "där" mellan benen.

- O, vi måste spola bort all tvål på Mutti innan vi torkar oss!

Både O och de 6 nakenfisarna tittade oförstående på mig. O vickade på huvudet, "rynkade" ögonen och sa Va?

Mutti? Vart kom det ifrån?

4 kommentarer:

  1. Vi säger snippa efter lite om och men. Nåt ord måste man ha och de använder det på dagis så det fick bli så. Tyckte mitt hemmasnickrade "musse" var rätt bra men bytte ut det trots allt.

    SvaraRadera
  2. Musse var ju ett fint namn! Snippa har vi också försökt med men det känns liksom inte rätt. O säger rumpa till både bak och fram.
    Men i slut änden blir det nog snippa eftersom det används överallt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Här har snippan segrat över diverse andra namn. Känns nu efter ett tag helt rätt. Hoppas det blir lika självklart som snopp i framtiden!

    SvaraRadera
  4. Här är det också "snippa". Tänk att det ska vara så svårt att komma på ett bra ord? :)

    SvaraRadera