tisdag 7 april 2009

Kaskadkräkning och tågresa


Igår åkte vi upp med tåg till norrland. Allt gick bra. Vi fick åka X2000 istället för intercity tåg. O åt massa medtagen mat, satt lugnt på sin plats och tittade på alla sina nya dvd-filmer och somnade runt 19.30. Mätt, nöjd och glad.

Inte riktigt så blev det.

Vi fick åka x2000 istället men O åt ingen middag bara chips och godis. Hon satt på sin plats och gjorde inget, vilket var ju bra, vi glömde förstås alla dvd-filmerna hemma. Hon somnade 18.00 och sov till 19.30 då hon vaknade och kaskadkräkte ner allt. Sen blev hon pigg och pratade oavbrutet i tills vi vara framme. Hela vagnen luktade spya och alla andra resenärer tittade argt på oss.
När vi reser hem ska vi inte ge henne chips och godis, punkt slut!




2 kommentarer:

  1. Haha, jag trodde först på det du skrev hur bra resan blev ;)
    Lite typiskt att det aldrig blir som man tänkt sig när man har små barn, händer alltid någonting...

    Hoppas att ni får en jätte fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ler igenkännande! Min son satte i sig en påse bilar på X2000-resan upp till Stockholm på höstlovet. Det var inte heller helt lyckat!!!

    Jag hade en sån bra plan att jag kunde leva i mina jeans våra 3 dagar där och hade inte packat ner några mer. Det ångrade jag djupt kan jag säga. Fast å andra sidan så blev det tillåtet att shoppa nytt ;o)

    //Linda

    SvaraRadera