måndag 23 mars 2009

Hetsäter


Nu har jag kommit på varför jag går upp i vikt och varför min man står kvar på sina fjantiga 70kg.

Jag hetsäter. Inte för att sen kräkas och hela det där köret. Nä, jag hetsäter för att min man inte ska äta upp allt, för min man hetsäter också.

1.Vi köper en påse godis, vi tömmer upp innerhållet i en skål. Jag tar en godis min man tar fem godisar. Jag måste äta snabbare för annars tar dom godaste godisarna slut.

2.Vi har köpt hem 3-pack Magnumglass. Om jag inte äter upp en eller två glassar nu så kommer de att vara borta inom 9timmar. Alltså om jag vill njuta av en glass ikväll så måste jag äta den nu och vill jag ha en till glass imorgon kväll ja då måste jag också äta dennu.

3. Om vi har kakor i frysen som jag och O har bakat för att ha när vi får besök. Så gömmer jag dem under ärtorna. Jag smygäter så att min man inte ska hitta dem. Till slut hittar han kakorna i vår tomma frys och säger – Å vilka goda kakor du har bakat. Jag får panik och måste hetsäta upp alla kakor så att inte min man hinner äta upp kakorna som är till för våra gäster.

Det är alltså min mans fel att jag inte kommer i mina jeans!

4 kommentarer:

  1. ha ha ha, du e sjuk ju, men d ligger en viss logik i d hela :-D

    SvaraRadera
  2. haha.. åh så roligt skrivet.. du är rolig !! ;)
    hos oss är det jag som är som din man.. här får de andra skynda på om de ska hinna med oc hfå något gott.. eller förr var det så iaf.. :) nu kör jag ju gi och äter inte godis..hihi

    kram

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, detta känner jag igen! Det är samma hemma hos oss!!! Kram Helena

    SvaraRadera