måndag 9 mars 2009

Sömnlöshet i Älvsjö

Inatt låg jag vaken och funderade på.
1. Om man kan ta DNA på en fis? Inte på en torr fjärt men en blöt brakare? Efter alla funderingar på blöta brakare började jag må illa.

2. Äter man verkligen i genomsnitt 8 spindlar per år? Tror att jag hörde det på RIX morronprogram någon gång för länge sen. Usch mår ännu mera illa!

3. Grannen har en stor hårig spindel som heter Bruno. Förra veckan hittade jag en stor svart lurvig sak på väggen bredvid min säng. Jag tvingade Jonas att slå ihjäl den för det var den äckligaste spindel jag någonsin har sett. Efteråt kom jag på att det kanske var grannens.
Skickar ett sms imorgon och frågar om dom saknar Bruno! Isf vet jag vart han finns, uppeldad i våran kamin, alltså i himlen nu, sen ger jag henne en flaska vin äsch ett glas räcker sen är vi bästa grannar igen!
Nu mår jag ännu ännu mera illa. Inte för att jag har eldat upp spindeln utan för att 8st såna spindlar kanske jag gläffsar i mig i sömnen varje år.

4. Tänkte om Magdalena Ribbing någonsin har varit otrevlig, pruttat på en nobelmiddag eller rapat i en taxi? Eller om hon över huvud taget fiser och rapar hemma, själv i sin ensamhet? Annars borde hon ha förskräckligt ont i magen varje dag. Det kan inte vara bra och hålla inne på fisar och rapar.

5. Är det inte dagas att hoppa över vinter och sommartid? Jag tycker vi alltid ska ha sommartid för själens skull.

7. Hur fan monterar/bygger man upp världens störrsta lyftkran?

Efter det somnade jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar