tisdag 17 mars 2009

Vab, stryk och obehagligt

Vab idag igen. O har fortfarande feber, hostar tills hon kräks och nu har även snoret börja forsa som niagarafallet.
Nu sover hon och jag stryker Jonas skjortor!
J-A-G S-T-R-Y-K-E-R!!!
Det är riktigt obehagligt att stryka. Minnerna från gymnasium ploppar upp i hjärnan. Min hemska syfröken som stod och flåsade mig i nacken med dålig andedräkt.
Ingergerd min syfröken: Du måste stryka hela skjortan!
Jag: Skjortan ska vara nerstoppad i byxan, då behöver jag väll inte stryka längst ner och för det andra så är den ju inte färdig än!
Ingergerd: En designer gör inte så, gör om gör rätt!
Jag: Jaja...

Strykguide över skjortor.
HM skjortor blir aldrig raka oavsett hur mycket du drar och ångar.
Ralph Lauren är suveräna ett drag och sen är dom färdiga.
Banana Republic skjortan är värdelös, jag gav upp efter halva skjortan. Den var värre än HM!
Mulberry intalar mig själv att dom är lätta att stryka. Annars är det bortkastade pengar.
Sand Nja, lätt att stryka men har ännu lättare att bli skrynkliga.

Älskling om du läser detta och tycker att jag är en suverän hemmafru så finns Eva Solo karaffen på Länna möbler för 429kr bara en tanke som slog mig just nu.
Annars styker jag gärna dina skjortor på min vab och lediga dagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar