torsdag 19 mars 2009

Restaurang Vs Odd Molly

Ska igentligen ut och äta ikväll, men O är inte frisk. På bättringsvägar men långt ifrån snorfri.
Ikväll öppnar Best of Brands i Sickla och jag är otroligt sugen på att köpa en Odd Molly kofta.

Som en ansvarsfull och förståndig mor som tänker på sin dotterns bästa, tänker jag att vi bör avstå restaurangbesöket idag. O vill ju ändå bara ha välling, hon nyser, hostar, snorar och är kinkig. Så för hennes bästa är det nog bättre att sitta fastspänd i en vagn där hon kan vila, slappa och sova medan jag går runt i butiken som skall vara enorm enligt en privat källa som har sinne för mode och affärer.
Visst låter det vettigt, att sova och slappa i vagen?

Eller så kan ju Jonas vara hemma med O medan jag åker iväg. O får inga flera äckliga baciller och så slipper Jonas se priset på koftan och när jag räcker fram vårt gemensama VISA-kort till kassörskan. Jonas har ju en hel hög ostrukna skjortor i tvättstugan, så han kan gott och väl vara hemma och stryka hela kvällen. Han fyller ju år imorgon inte idag!

Måste ringa Jonas så han kan avboka födelsedagsmiddan med familjen på den där restaurangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar