fredag 27 mars 2009

Varför ska utrotningshotade djur vara i Göteborg imorgon?


Jag är inte så där insatt i det här med "earth hour" mer än man ska släcka alla lampor mellan 20,30-21,30, för det ska vara bra för miljön. Så jag läste lite igår i City-blaskan på väg hem från Uppsala.

Och jag måste erkänna jag förstår ännu mindre nu. Varför ska utrotningshotade djur gå omkring på Göteborgsgator på lördag 20,30? Vad har det med lampsläckning och miljön att göra. Och hur ska de få dit alla djuren? Är det greenpeace som ska fixa det eller? Har Ulla Hamilton kidnappat alla utrotningshotade djur och ska vallfärdas med dem till Göteborg imorgon?


Jag kanske skämmer ut mig själv nu men det bjuder jag på, för jag förstår noll!

5 kommentarer:

  1. Hm..om du är korkad så är jag nog dsamma för jag begriper heller inte riktigt hur dom tänkt eller menar..Låter skumt men det återstår ju att se vad som händer o sker på Göteborgs gator i morgon - spännande ;)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt då är det inte bara jag som är knäpp =)
    Ja det ska bli riktigt intressant imorgon när isbjörnar, pingviner, gorillor, flamingos och tigrarna kommer på besök. Nästan så man ska åka ner och kolla!

    SvaraRadera
  3. Hur miljövänligt kan det ha varit att frakta hit alla djuren och varför ska de gå på gatorna när det är mörkt? Hmmm det förstår jag ingen mening med.

    SvaraRadera
  4. Underbart inlägg! Vad jag tyker om Earth Hour i övrigt har nog framgått redan...

    SvaraRadera
  5. Hejsan.. angånde koden jag pratade om.. jag menar där du har länkar till dina "bloggvänner". Du ser ju vilket din väns senaste inlägg var, jag undrar hur du gjort för at få så att du kan se det. :)

    gah jag och förklara. ;)

    SvaraRadera