onsdag 18 mars 2009

Mannens muntra bidrag nr 3

Min man har hittills klarat ombytta rollspelet bra.
Idag blev det hemmagjord potatismos med 95% kött chorizo. Korven gjorde han förstås inte och inte heller köpte han korven för det gjorde jag förra veckan så allt gör han inte!

Och jag är inte bitter för att det går för bra för honom i köket och alla älskar hans mat!
Nä, jag är glad som göken och känner mig bara lite överkörd av en gjutjärnspanna. Lite överbliven, lite bortglömd och lite gammaldags.

Nästa vecka blir det budgettema i matväg. Jonas skriver matsedeln och jag får söka recept, handla och laga efter vad jag tror han menar och det får inte kosta mer än 500kr per vecka. Och sen tvärtom. Klarar man det?

Herregud vi har för lite att göra om dagarna ser jag nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar